Trudnice trebaju jesti „za dvoje“, ali što?

Autor: Gordana Kolanović Roško

Kako su danas, u doba mnoštva dijeta i različitih nutricionističkih metoda, gotovo svi u nekoj mjeri zbunjeni pa na kraju ne znaju što zapravo trebaju jesti, to još više vrijedi za trudnice, koje „odgovaraju“ za dvije osobe. Naravno, svaka trudnica želi jesti hranu koja će biti optimalna za nju i njezinu bebu, koja će joj omogućiti da bude snažna i puna energije te koja joj neće uzrokovati mučninu. Jessica Offer nudi nekoliko zlatnih savjeta, djelomično zasnovanih na osobnom iskustvu.

Osnovno pravilo jest da je najpreporučljivija prehrana koja se sastoji od različitih vrsta voća, povrća i mahunarki. Ako svaki dan jedete „dugine boje“, ne možete pogriješiti.

Polinezasićene masne kiseline, koje se nalaze u orašastim plodovima i avokadu, preporučljivo je konzumirati nekoliko puta na tjedan. Povrće s tamnozelenim lišćem izvrsno je jer sadržava željezo, folnu kiselinu i vitamin B, koji su neophodni za razvoj bebe tijekom rane trudnoće. Dobro će doći i nemasno meso jer je bogato željezom i bjelančevinama.

Postoje i namirnice koje treba izbjegavati. Općenito vrijedi da treba izbjegavati hranu koja je industrijski obrađivana jer vrlo vjerojatno sadrži pretjerane količine šećera, soli i zasićenih masti – a ništa od toga nije preporučljivo tijekom trudnoće.

Treba izbjegavati namirnice koje su potencijalno zaražene bakterijom listeria, što znači da bi iz prehrane trebalo izbaciti mekane bijele sireve, kamenice, salate pripremljene u dućanu i svježe pripremljene sladolede, a zbog opasnosti od salmonele, sirova i mekano kuhana jaja. Da je potrebno izbjegavati svaku vrstu alkoholnih pića, vjerojatno i ne treba isticati.

Svaka se trudnica u većoj ili manjoj mjeri muči s iskušenjem da se najede čokolade, ili nečega sličnog. Tome se može doskočiti s nekoliko trikova. Osnovno je da svaki dan započne obilnim doručkom koji će je zasititi. Osim toga, uvijek bi pri ruci trebala imati unaprijed pripremljene „zalogajčiće“, primjerice kriške jabuke premazane maslacem od kikirikija, šalicu orašastih plodova ili sjemenki, štapiće mrkve s humusom…

Općenito je pravilo i to da od svake namirnice treba izabrati zdraviju verziju, primjerice jogurt od soje ili badema s borovnicama umjesto jogurta s čokoladom.

Svaka će trudnica, slušajući svoje tijelo, sama otkriti koja joj hrana izaziva mučninu, pa će je izbjegavati.

Podijeli objavu