Koju hranu treba izbjegavati u trudnoći?

Omiljena hrana u trudnoći
Omiljena hrana u trudnoći

Mnogo je savjeta o prehrani, piću, zdravim navikama, pa čak i kozmetičkim proizvodima koje se smije ili ne smije koristiti u trudnoći. Trudnicu koja želi samo najbolje za svoje dijete to može bitno zbuniti. Ponekad će vam se činiti kao da ništa ne smijete. A ipak, trudnoća nije bolest.

Nastavite živjeti svoj život uz malene prilagodbe koje vam sigurno neće previše nedostajati. Hrana s kojom treba biti oprezan ionako se ne konzumira svakodnevno, pa ju neće biti teško zamijeniti nekom drugom. Pokušajte što manje jesti hranu koja nije svježa i pripremljena kod kuće od provjerenih sastojaka.

Droge, alkohol i cigarete svakako bi trebalo u potpunosti izbaciti.

Kofein

Ne možete bez kave? Zapravo niti ne morate! Samo je važno voditi računa o unosu kofeina. Ne treba pretjerivati, ali od dvije kave dnevno neće vam se ništa dogoditi. Vrlo je važno voditi računa o drugim namirnicama, najčešće čajevima i gaziranim napitcima koji sadrže kofein kako biste ih uvrstili u svoju „dnevnu dozu“. Trebalo bi ograničiti unos kofeina na 200 mg dnevno. Jedna šalica espresso kave sadrži od 40 do 100 mg kofeina, šalica instant kave od 35-110 mg, a šalica čaja 30-50 mg.

Šećeri

Trudnice se često plaši s gestacijskim dijabetesom, no ako unosite šećer u nekim normalnim okvirima ne morate brinuti o tome. Savjetuje se gazirane sokove i energetske napitke zamijeniti prirodnima jer sadrže mnogo šećera i „praznih“ kalorija koje vas neće zasititi.

Mliječni proizvodi

Mliječnih proizvoda se ne morate odreći, već samo voditi računa da su mlijeko ili mliječni proizvodi koje unosite pripremljeni od pasteriziranog mlijeka. Uglavnom su mliječni proizvodi koje kupujemo u trgovinama gotovo svi od pasteriziranog mlijeka, odreći se poželjno samo sireva „od kumice“ te sireva s plemenitom plijesni.

Zdrava trudnica
Zdrava trudnica

Riba i meso

Riba je vrlo zdrava i nije zabranjena u trudnoći kako se to često tumači. Važno je samo obratiti pažnju na odabir ribe. Najjednostavnija preporuka je jesti ribe s početka prehrambenog lanca, odnosno sitne ribe poput srdela ili girica.

Naravno i veće ribe su preporučljive samo je poželjno izbaciti određene vrste koje mogu sadržavati visoki postotak žive koja može biti opasna u trudnoći. Naime velike ribe poput tune, sabljarke i morskog psa žive dugo, pa tijekom cijelog svog životnog vijeka u moru talože živu i svom mesu jer ju je nemoguće izbaciti.

Svu ribu potrebno je konzumirati svježe pripremljenu, obavezno dobro termički obrađenu, nikako ukiseljenu, usoljenu ili sirovu.

Meso je također potrebno dobro termički obraditi, pa se stoga savjetuje izbjegavati nekuhano ili nepečeno meso (poput suhomesnatih proizvoda).

Jaja

Izbjegavajte meko pečena ili kuhana jaja. Neka budu u potpunosti termički obrađena. Izbjegavajte i umake,dresinge, sladolede i deserte kućne izrade u kojima se nalaze sirova jaja.

Voće i povrće

Osim ako ne primijetite smetnje od pojedinog voća ili povrća, sve vrste su dopuštene za konzumiranje u trudnoći. Vrlo je važno temeljito ih oprati prije konzumiranja, a ako niste sigurni u njihovo porijeklo poželjno ih je i oguliti.