Meditacije za djecu

Autor: Gordana Kolanović Roško

Ako dijete, primjerice u školi, učini nešto nedopustivo, najvjerojatnije će uslijediti neki oblik kazne ili razgovor s ravnateljem. No, zamislite da takvo dijete, umjesto da ga kaznite, odvedete u sobu (ispunjenu lampicama, smirujućim dekoracijama i jastucima na podu) u kojoj će moći meditirati. E, pa takva soba postoji u nekoliko američkih škola. Djeca koja se loše ponašaju ohrabruju se da u takvoj sobi duboko dišu, da meditiraju ili da razgovorom „izbace“ iz sebe razloge zbog kojih su nešto učinila, kako bi se smirila i vratila u normalno stanje. Moć meditacije odavno je znanstveno potvrđena tako da nema nikakve dvojbe da, ako govorimo o djeci, pomaže u kontroli emocija, da smanjuje agresivnost, poboljšava pamćenje i koncentraciju, povećava raspon pažnje, pomaže djeci s ADHD-om, ali prije svega da pridonosi osjećaju sreće i zadovoljstva.

U takvim školama rezultati su vidljivi – gotovo da više nema razloga za kažnjavanje djece, a djeca svoju mentalnu „ispunjenost“ čak donose kući pa često svoje roditelje potiču da i sami počnu meditirati.

 

Kod nas su takvi običaji u začecima. Naime, vrlo se malo pažnje posvećuje tehnikama koje pomažu djeci u nošenju s vlastitim emocijama i učenju kako se, od najranije dobi, dobro osjećati u svojoj koži. You Tube kanal “Vježbaonica sreće” posvećen je dječjoj meditaciji, i prvi je takav kanal u Hrvatskoj. U njegovu opisu navodi se slijedeće: „Ovo je mjesto na kojem ćemo, zajedno s vama i vašom djecom, vježbati najvažniju životnu vještinu- kako biti sretan. Osim meditacija na kanalu ćete pronaći i mnoge druge konkretne alate koji nam pomažu da naša djeca razvijaju samokontrolu, koncentraciju, maštu, samosvijest, empatiju, kreativnost… Kanal je namijenjen roditeljima, učiteljima, odgojiteljima i svima onima koji se bave djecom.”

 

Kanal su pokrenule Tamara Vučković i Tihana Lipovec Fraculj, dvije prijateljice, po struci nastavnice. Dobra je vijest da je sličnih edukacijskih mjesta danas sve više. Ideja za prvu dječju meditaciju Tamari je došla upravo u meditaciji. Tada je poželjela snimiti jednu vođenu vježbicu opuštanja za svoga tada šestogodišnjeg sina i na taj mu način pomoći da malo zastane i predahne tijekom dana ili da lakše ode na spavanje. A sada kanal ima već 1000 pretplatnika.

 

 

„Reakcije roditelja su prekrasne, ali ono što nas posebno veseli je da su takve i reakcije odgajatelja i učitelja koji ovakve vježbice izvode s djecom u vrtićima i školama. Na našem kanalu već je više od i sve su to uglavnom roditelji koji nam se javljaju iz čitave regije i dijele s nama dojmove svoje djece. Najdraže nam je kad čujemo da se neko dijete zbog naše meditacije lakše opusti i samo utone u san“, kažu Tihana i Tamara.

 

Njih dvije također po školama i vrtićima održavaju predavanja i radionice s ciljem da učiteljima, odgojiteljima i stručnim suradnicima pomognu osvijestiti koliko snažan utjecaj imaju na svoje učenike i djecu s kojom rade. Na tim, uvijek veselim radionicama ne bave se samo dječjim meditacijama, nego i svim ostalim alatima koji pomažu djeci i roditeljima da se osjećaju zadovoljnije. Osim opuštanja, vježbaju se fokus, pažnja, empatija, samopouzdanje… ukratko – sreća.

 

 

„Učitelji i odgojitelji često nam govore da su ih naše edukacije dirnule upravo zato što ih podsjećaju na ono zbog čega su uopće odabrali taj plemeniti životni poziv, a na što, suočeni s brojnim izazovima svog posla, često zaborave. Spomenuli smo da je pokazivanje vlastitim primjerom najbolji način na koji se djeca uče mnogim ponašanjima, zato učitelje i odgojitelje potičemo da svojim ponašanjem i samoregulacijom budu primjer djeci s kojom rade. Svjesne smo da se od njih puno toga očekuje i zato im na svojim edukacijama svima od srca zahvalimo što brinu o našoj djeci“, kažu Tihana i Tamara.

 

Tihana i Tamara ističu kako istraživanja pokazuju da je kod djece kognitivna inteligencija u porastu, a emocionalna inteligencija u opadanju. Budući da je upravo emocionalna inteligencija presudnija za uspjeh i osjećaj zadovoljstva, „vježbaonice sreće“ trebale bi imati veću ulogu u našem radu s djecom. I same citiraju misao Majke Terezije: ‘Ne možemo svi činiti velika djela, ali možemo činiti mala djela s velikom ljubavlju.

Podijeli objavu