Najviše će vas relaksirati – čitanje

Autor: Gordana Kolanović Roško

Čitanje je najbolji način opuštanja i samo šest minuta čitanja dovoljno je za znatno snižavanje razine stresa. Novo istraživanje pokazuje da samo šest minuta čitanja tijekom dana može smanjiti razinu stresa za čak 68 posto.

Čini se da čak i kraći čitalački ‘izleti’ smiruju živce bolje i brže od svih drugih metoda. Među njima su navedene i smirivanje uz šalicu toplog čaja (smanjivalo je razinu stresa za 54 posto), slušanje umirujuće glazbe (61 posto) ili izlazak u šetnju (42 posto).

Psiholozi koji su sudjelovali u istraživanju smatraju da čitanje ima toliko opuštajući efekt zato što ‘tjera’ mozak da zastane i usredotoči se na riječi, a pored toga omogućuje mu da ‘otputuje’ u druge svjetove. Tijekom čitanja smanjuje se napetost u mišićima i smanjuje se broj srčanih otkucaja.
Istraživači su ispitanicima najprije mjerili razinu stresa i broj srčanih otkucaja tijekom brojnih vježbi koje izazivaju stres, a onda su provjeravali različite tradicionalne metode relaksacije, kako bi otkrili što ih najviše smiruje.

Čitanje je imalo najbolji učinak, smanjivalo je razinu stresa za 68 posto a ispitanici su trebali čitati svega šest minuta kako bi osjetili učinke opuštanja. Štoviše, razina stresa bila im je niža nego na početku ispitivanja.

„Izgubiti se u knjizi, to je ultimativna relaksacija“, zaključio je voditelj istraživanja, dr. David Lewis. On tvrdi da nije važno što čitamo, bitno je da se ‘preselimo’ u neki drugi svijet u kojemu, tijekom čitanja, zaboravljamo na vlastite probleme. „Čitanje omogućuje ne samo ugodnu razonodu već i uključivanje vlastitih kreativnih potencijala, potaknuto izmijenjenim stanjem svijesti“, zaključuje Lewis.

Istraživači doduše, nisu sigurni odnose li se ovi zaključci i na roditeljsko čitanje djeci prije spavanja, kada iznova i iznova naglas čitaju iste knjige.

Izvor: https://www.telegraph.co.uk/news/health/news/5070874/Reading-can-help-reduce-stress.html

Podijeli objavu