Trbuh nakon carskog reza : Kako ga se riješiti?

Sretnice koje nakon poroda carskim rezom u svega nekoliko dana poprime ravan trbuh prava su rijetkost. Većina novopečenih mama muku muči s velikim trbuhom, još uvijek nalik na trudnički. Prije nego počnete očekivati nemoguće, pokušajte razumjeti što se u vašem tijelu događa.

Maternica je tijekom trudnoće doživjela ogromnu promjenu i normalno je da se ne može vratiti u svoju prvotnu veličinu i oblik u kratkom vremenu. Zbog rasta bebe u vašem trbuhu, osim širenja maternice došlo je i do pomicanja gotovo svih organa. Sada kada je na mjestu bebe nastala praznina, tijelu treba dati vremena da se oporavi.

Većina novopečenih mama muku muči s trbuhom, još uvijek nalik na trudnički.

Neke mame preferiraju nošenje steznika, no stručnjaci su uglavnom podijeljenog mišljenja. Dok jedni smatraju da su steznici dobri je sve „drže na svom mjestu“ i sam ožiljak od carskog reza žene manje osjećaju, drugi smatraju kako se nošenjem steznika produžuje oporavak jer se ne dopušta mišićima da „sami odrade posao“ i vrate sve na mjesto.

Uz to, tu su i strije koje ste vjerojatno dobili, a na opuštenoj koži one izgledaju mnogo strašnije nego što stvarno jesu. Zato je najbolje biti strpljiva i ne forsirati oporavak. Čudotvoran lijek za zatezanje trbuha i nestatak strija ne postoji, samo je potrebno dati tijelu vremena.

Kako se rjesiti trbuha nakon carskog reza

Neke žene žele što prije početi s tjelovježbom, što zapravo i nije najbolji izbor. Pretjeranim forsiranjem možete napraviti dodatnu štetu jer su mišići vjerojatno još razdvojeni i njihovim jačanjem onemogućit ćete da se vrate na mjesto.

Najbolje je pričekati s tjelovježbom sve dok ne dobijete zeleno svjetlo od vašeg liječnika da ste spremni.

Koje su najbolje aktivnosti ?

Umjesto oštrih treninga vraćanje u formu potrebno je započeti laganim kardiovježbama, odnosno laganom šetnjom gdje najbolje možete sami prosuditi koji tempo i trajanje vam odgovara bez da se pretjerano umarate.

Za početak produžite vrijeme šetnje, a tek kasnije pojačavajte tempo. Želite li započeti s treninzima snage, izbjegavajte trbušnjake za početak. Upravo tim mišićima treba najduži oporavak nakon poroda. Vježbajte mišiće ruku i nogu uz manje opterećenje.

Joga je vrlo dobar izbog za vježbanje nakon poroda. Osim što je odlična za mišiće, joga će ojačati i vaš um.

Prehrana

Zaboravite na dijete i izgladnjivanje. Sada vam je najviše potrebna energija, jer dijete još uvijek u potpunosti ovisi o vama. Umjesto toga potrudite se da vaša prehrana bude raznovrsna kako bi vam pružila dovoljno energije. Smijete izbaciti slatkiše iz prehrane, no ne smijete izbjegavati unos mesa, povrća i voća. Unosite dovoljno tekućine, najbolje vode i uživajte u svakom trenutku sa svojim djetetom.